Abstract
The current research aim at investigating the impact of using preparation - questions strategy in achievement for fourth secondary grade in Islamic education subject .
The population of the study consists of fourth grade male students at secondary stge in the city of Mosul Two schools had been chosen in deliberately. While the sample of the study has been chosen at random among the classes which have been found in those two schools at one class in each sohool the first class represent the experimental group and the other represent the control group .
The population of the study consists of fourth grade male students at secondary stge in the city of Mosul Two schools had been chosen in deliberately. While the sample of the study has been chosen at random among the classes which have been found in those two schools at one class in each sohool the first class represent the experimental group and the other represent the control group .
Abstract
يهدف البحث إلى معرفة اثر استخدام إستراتيجية أسئلة التحضير القبلية في تحصيل طلاب الصف الرابع الإعدادي العام في مادة التربية الإسلامية .
تكون مجتمع البحث من جميع طلاب الصف الرابع الإعدادي العام في مركز محافظة نينوى، واختيرت مدرستان إعداديتان نهاريتان بطريقة قصديه . أما عينة البحث فتم اختيارها عشوائياً من بين الصفوف الموجودة في المدرستين بواقع صف واحد في كل مدرسة إحداهما مجموعة تجريبية والأخرى مجموعة ضابطة هذا وقد بلغ حجم العينة (95) طالباً وبواقع (48) طالباً كمجموعة ضابطة درست بالطريقة الاعتيادية و (47) طالباً كمجموعة تجريبية درست وفق إستراتيجية أسئلة التحضير القبلية .
تكون مجتمع البحث من جميع طلاب الصف الرابع الإعدادي العام في مركز محافظة نينوى، واختيرت مدرستان إعداديتان نهاريتان بطريقة قصديه . أما عينة البحث فتم اختيارها عشوائياً من بين الصفوف الموجودة في المدرستين بواقع صف واحد في كل مدرسة إحداهما مجموعة تجريبية والأخرى مجموعة ضابطة هذا وقد بلغ حجم العينة (95) طالباً وبواقع (48) طالباً كمجموعة ضابطة درست بالطريقة الاعتيادية و (47) طالباً كمجموعة تجريبية درست وفق إستراتيجية أسئلة التحضير القبلية .