Abstract
The title "The Effect of Using the Collaborative Method in Learning Some hand ball Skills" The research included the first chapter, which includes the introduction.In recent years, educators have paid increasing attention to activities and events that make the student the center of the teaching and learning process.The importance of the research lies in the "effect of using cooperative learning in learning some football skills."The research problem lies in relying on traditional methods in the physical education curriculum for the intermediate stage.The first chapter also included the objective, hypothesis, and areas of researchChapter Two: The experimental method was used in the manner of two equal groups with a pre and post test. ,As for the third chapter, the results were presented, analyzed and discussed. Chapter Four: Conclusions and RecommendationsThe study showed the superiority of the experimental group over the control group that learned in the traditional way.The most important recommendations were:The need to use cooperative learning in teaching soccer hand ball
Keywords
influence
collaborative style
learning
Abstract
اشتمل البحث على الباب الأول الذي يتضمن المقدمة.أولى التربويون اهتماما ِمتزايدا في السنوات الأخيرة للأنشطة والفعاليات التي تجعل التلميذ محور لعملية التعليم والتعلم.وتكمن أهمية البحث في "تأثير استخدام التعلم التعاوني في تعلم بعض مهارات كرة اليد".أما مشكلة البحث فتكمن في الاعتماد على الأساليب التقليدية في منهاج التربية الرياضية للمرحلة المتوسطة.كما اشتمل الباب الأول على الهدف والفرضية ومجالات البحث الباب الثاني: تم استخدام المنهج التجريبي بأسلوب المجموعتين المتكافئتين ذات الاختبار القبلي والبعدي. اما الباب الثالث: تم فيه عرض وتحليل ومناقشة النتائج. الباب الرابع: الاستنتاجات والتوصيات أظهرت الدراسة تفوق المجموعة التجريبية على المجموعة الضابطة التي تعلمت بالطريقة التقليدية. أما التوصيات فكانت أهمها:ضرورة استخدام التعلم التعاوني في تدريس مهارات كرة اليد
Keywords
الكلمات المفتاحية: التأثير، الأسلوب التعاوني،