Abstract
The recruitment of the image discourse as a means of assisting the accompaniment documented by the historical waste quickly grew to form a more closely accompanied appearance to the world wars and the first and second Gulf wars which is reasonable in view of the energies behind it. However, the recruitment of terrorist movements that have been hit by their effects and actions are specific human entities for these media activities The expectations of these movements, in particular their efficiency and effectiveness in the quality of production, professionalism and efficiency in documentation and the delivery of messages of terror and terror to target groups, In order to illuminate this area, the current research consists of a chapter dedicated to the visual discourse and the function of contemporary art by clarifying the transformations inherent in the body of contemporary visual text, which facilitated its employment as a communication discourse through advertising, media, globalization, deliberation, the hero's industry and a dedicated chapter for dealing with terrorism. The research, which distinguishes between the description of the type of act and the use of the discourse of the image of terrorism and had a clear impact on the ground and man and the reaction that characterized the negative and inability to keep pace with the act because of the underdevelopment that characterizes the administrations of developing countries in general and Drawing on international experience and expertise
Abstract
وظف الخطاب الصوري كوسيلة مساعدة مرافقا توثقه المخلفات التاريخية سرعان ما تنامى ليشكل مظهرا مرافقا وبقوة اكبر وصولا للحربين العالميتين وحروب الخليج الأولى والثانية وهو امر معقول بالنظر للطاقات التي تقف خلف ذلك غير ان توظيف الحركات الإرهابية التي ضربت بأثارها وافعالها كيانات بشرية بعينها لهذه الفعاليات الإعلامية الاعلانية جاء ليكسر افق توقع القدرات المخمنة لهذه الحركات سيما مع ما قدمته من كفاءة وفعالية في جودة الإنتاج واحترافيتة وكفاءته في التوثيق وايصال رسائل الرعب والإرهاب للشرائح المستهدفة , وبهدف انارة هذه المنطقة فان البحث الحالي يتألف من فصل مخصص للخطاب الصوري ووظائفية الفن المعاصر عبر إيضاح التحولات الكامنة في جسد النص البصري المعاصر التي سهلت توظيفه كخطاب عبر الانفوميديا من خلال الاعلان والاعلام والعولمة والتداولية وصناعة البطل وفصل مخصص للتناول توظيف الإرهاب للخطاب الصوري وفصل لمناقشة نتائج البحث التي تتوزع بين وصف نوع الفعل وما بذل في توظيف الخطاب الصوري للإرهاب وكان له اثره الواضح على الارض والانسان وبين رد الفعل الذي امتاز بالسلبية وعدم القدرة على مجاراة الفعل بسبب التخلف الذي يميز إدارات البلدان النامية عموما وعدم افادتها من التجارب والخبرات العالمية .