Abstract
The research aims to identify the effect of two educational approaches
according to the individual and interactive kinetic learning strategies in
learning the transmission and passing skills from the top in volleyball. It
was necessary to find alternative ways as strategies in kinetic learning to
achieve the best learning and to save time and effort, as (30) students
were randomly selected from the second class of the Physical Education
Department at the College of Basic Education at Garmian University,
their average age was (19-21) years and the regulars And those who
attended regularly for the academic year (2018-2019) AD, and they were
tested in the skills of serving and passing from the top in volleyball, as the
sample was divided into two experimental groups. The results of the
research showed significant differences between the pre and post tests
and in favor of the post tests in learning the two skills and for the two
groups, but no results were found. There were significant differences
between the two experimental groups in both the serve and overpass tests
in volleyball.
The researcher concluded the effectiveness of the two educational
approaches according to the individual and interactive kinetic learning
strategies in learning the transmission and passing skills from the top in
volleyball for the research sample. The researcher conducted similar
studies and research in other volleyball skills
according to the individual and interactive kinetic learning strategies in
learning the transmission and passing skills from the top in volleyball. It
was necessary to find alternative ways as strategies in kinetic learning to
achieve the best learning and to save time and effort, as (30) students
were randomly selected from the second class of the Physical Education
Department at the College of Basic Education at Garmian University,
their average age was (19-21) years and the regulars And those who
attended regularly for the academic year (2018-2019) AD, and they were
tested in the skills of serving and passing from the top in volleyball, as the
sample was divided into two experimental groups. The results of the
research showed significant differences between the pre and post tests
and in favor of the post tests in learning the two skills and for the two
groups, but no results were found. There were significant differences
between the two experimental groups in both the serve and overpass tests
in volleyball.
The researcher concluded the effectiveness of the two educational
approaches according to the individual and interactive kinetic learning
strategies in learning the transmission and passing skills from the top in
volleyball for the research sample. The researcher conducted similar
studies and research in other volleyball skills
Abstract
يهدف البحث الى التعرف على التأثير منهجين تعليميين تحديدي تحديدي التعلم الحركي النصي والتفاعلي في تعلم مهارتي الارسال والتمرير من الاعلى بالكرة الفضائية، وتحديد مشكلة البحث في ان المتعلمين في البيئة التعليمية اللازمة لتنويه في تعليمهم وإيجاد بديل وتدريسية من تنتهي في التعلم الحركي، لذا كان من الضروري والشامل حذف كاستراتيجيات في التعلم الحركي لافضل تعلم الاقتصاد والوقت والجهد المبذول، اذ تم اختيار غير محدد (30) طالباً بشكل جزئي من صف ثاني قسم التربية الرياضية في كلية التربية الأساسية في كرميان، وكان معدل اعمارهم (19-21) سنة والمنتظمين والمواظبين بالدوام للسنة الدراسية المتوسطة (2018-2019)م، وتم اختبارهم في مهارتي الارسال والتمرير من الاعلى بالكرة، اذ قسم العينة الى مجموعتين بسعرتين، كانت الاولى لاستخدامون مهارتي نجح البحث بشكل ناجح في التعلم الحركي،والثانية لتعلمون نفس النهارتين ولكنه نجح في التعلم الحركي، ونتج عن ذلك نتائج البحث فروقا معنويا بين المعركة القبلية والبعدية ولصالح طرق طرقية في تعلم المهارتين وللمجموعتين، ولكن لم يتقن لدينا فروق معنوية بين المجموعتين التجريبيتين في كل من اختباري الارسال والتمرير من الاعلى بالكرة الفضائية.وانتهى الأمرت فعالة في التنفيذين التعليميين بنجاحي التعلم الحركي الكامل والتفاعلي في تعلم مهارتي والتمرير من الأعلى بالكرة لدية بحث، كما وأوصت على تعريف محدد من قبل محددتي للتعلم الحركي والتفاعلي في تعلم كل من مهارتي والتمرير من أعلى بالكرة، واقترح البحث عن دراسات وإجراءات وبحوث مماثلة في مهارات أخرى بالكرة.