Abstract
The current research aims to identify the mutual social trust among kindergarten teachers, where the researcher adopted the Rotter scale (Rotter,1967), and the scale is in its final form of (25) paragraphs applied to a sample of (150) kindergarten teachers in the General Directorate of Education The second Rusafa, which was chosen randomly, and its validity and stability were verified by extracting honesty by the method of apparent honesty and construction honesty.
Keywords
Mutual social trust among kindergarten teachers
Abstract
يهدف البحث الحالي التعرف على الثقة الاجتماعية المتبادلة لدى معلمات رياض الاطفال, حيث تبنت الباحثتان مقياس روتر (Rotter, 1967), وتكون المقياس بصيغته النهائية من (25) فقرة طبقت على عينة تألفت من (150) معلمة من معلمات رياض الاطفال في المديرية العامة لتربية الرصافة الثانية والتي اختيرت بطريقة عشوائية, وتم التحقق من صدقه وثباته من خلال استخراج الصدق بطريقة الصدق الظاهري وصدق البناء واما الثبات فقد تم استخراجه بطريقة اعادة الاختبار ومعامل الفاكرونباخ، وتوصلت النتائج الى أن افراد عينة البحث لديها ثقة اجتماعية متبادلة.
Keywords
الثقة الاجتماعية المتبادلة
معلمات رياض الاطفال