Abstract
The research aims to prepare special exercises according to the Karen model in motor coordination and learning the skill of serving with volleyball for students, and to identify the effect of special exercises according to Karen’s model in motor coordination and learning the skill of serving with volleyball for students, as well as to identify the differences between pre- and post-tests. The researchers used the experimental method, and this is what they consider consistent and compatible with the specifications of the study and achieving the research objectives. The research population was determined by the second-year students at the College of Physical Education and Sports Sciences at the University of Kirkuk for the academic year (2023-2024), who numbered (91) students and were distributed into (2) divisions. The researchers chose the research sample in a deliberate manner. Failing students, deferred students, and students were excluded. They are not committed to working hours and transportation and are players. Division (A) was chosen as the control group and Division (B) in the experimental group. The number of each division was (15) students. As for the sample of the exploratory experiment, which numbered (5), they were excluded from interest in applying new models that carry with them methods based on behavioral and constructivist theories and meaningful learning that contribute to raising the level of students and developing the educational process.
Abstract
يهدف البحث الى اعداد تمرينات خاصة وفق انموذج كارين في التوافق الحركي وتعلم مهارة الارسال بالكرة الطائرة للطلاب والتعرف على تأثير تمرينات خاصة وفق انموذج كارين في التوافق الحركي وتعلم مهارة الارسال بالكرة الطائرة للطلاب كذلك التعرف على الفروقات بين الاختبارات القبلية والبعدية. وأستخدم الباحثان المنهج التجريبي وهذا ما يراه منسجما ومتطابقا مع مواصفات الدراسة وتحقيق اهداف البحث، وتم تحديد مجتمع البحث بطلاب السنة الثانية في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة جامعة/كركوك للعام الدراسي (2023-2024) والبالغ عددهم (91) طلاب والموزعين على (2) شعب، وقد اختار الباحثان عينة البحث بالطريقة العمدية قد تم الاستبعاد الطلاب الراسبون والمؤجلون وطلاب غير ملتزمين بالدوام والنقل ولاعبون، وقد تم الاختيار شعبة (أ) هي المجموعة الضابطة وشعبة (ب) في المجموعة التجريبية وبالغ عدد كل شعبة (15) طالب، اما عينة التجربة الاستطلاعية والبالغ عددهم (5) قد تم استبعادهم من الاهتمام بتطبيق نماذج جديد التي تحمل في طياتها من الاساليب القائمة على النظريات السلوكية والبنائية والتعلم ذي المعنى والتي تسهم في رفع مستوى الطلاب وتطوير العملية التعليمية.