Abstract
Research objectives
1- Preparing a program according to the multimedia system to teach the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting
2- Identifying the effect of teaching the program with the integrated cooperative learning method in learning the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting.
3- Identifying the amount of development in learning the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting.
Research hypotheses: - There are statistically significant differences between the pre-test and post-test using the integrated cooperative learning method in favor of the post-test in learning the technical performance of the jitter lift and the cognitive level of weightlifting.
Chapter Five / Conclusions and Recommendations Where the researcher reached the conclusions
1- The use of the integrated cooperative learning method for the experimental group and through multiple media led to learning the technical performance of the jitter lift and the cognitive level of weightlifting.
2- The effectiveness of using evaluation tests at the end of the applied part of each educational unit plays an important role in knowing the level of learners and developing their level by diagnosing and treating errors.
As for the most important thing that the researcher recommends / emphasizing the use of multiple media in the educational process for the technical performance and cognitive level of the weightlifting material as well as the integrated cooperative method.
1- Preparing a program according to the multimedia system to teach the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting
2- Identifying the effect of teaching the program with the integrated cooperative learning method in learning the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting.
3- Identifying the amount of development in learning the technical performance and the cognitive level of the jerk effectiveness in weightlifting.
Research hypotheses: - There are statistically significant differences between the pre-test and post-test using the integrated cooperative learning method in favor of the post-test in learning the technical performance of the jitter lift and the cognitive level of weightlifting.
Chapter Five / Conclusions and Recommendations Where the researcher reached the conclusions
1- The use of the integrated cooperative learning method for the experimental group and through multiple media led to learning the technical performance of the jitter lift and the cognitive level of weightlifting.
2- The effectiveness of using evaluation tests at the end of the applied part of each educational unit plays an important role in knowing the level of learners and developing their level by diagnosing and treating errors.
As for the most important thing that the researcher recommends / emphasizing the use of multiple media in the educational process for the technical performance and cognitive level of the weightlifting material as well as the integrated cooperative method.
Keywords
integrated cooperative
multimedia
System
weightlifting
Abstract
أهداف البحث
1- إعداد برنامج وفق منظومة الوسائط المتعددة لتعليم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال
2- التعرف على تأثير تدريس البرنامج بأسلوبي التعلم التعاوني التكاملي في تعلم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال .
3- التعرف على مقدار نسبة التطور في تعلم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال .
فروض البحث :-هناك فروق ذات دلالة إحصائية بين الاختبارين القبلي والبعد باستخدام أسلوب التعلم التعاوني التكاملي ولصالح الاختبار ألبعدي في تعلم الأداء الفني لرفعة النتر والمستوى المعرفي رفع الإثقال
الباب الخامس / الاستنتاجات والتوصيات حيث توصل الباحث إلى الاستنتاجات
1-أدى استخدام أسلوب التعلم التعاوني التكاملي للمجموعة التجريبية ومن خلال الوسائط ألمتعددة إلى تعلم الأداء الفني لرفعة النتر و المستوى المعرفي لرفع الإثقال
2- فاعلية استخدام الاختبارات التقويمية في نهاية الجزء التطبيقي لكل وحدة تعليمية دورا مهما في معرفة مستوى المتعلمين وتطوير مستواهم من خلال تشخيص الأخطاء ومعالجتها
اما اهم ما يوصي به الباحث /التأكيد على استخدام الوسائط المتعددة في العملية التعليمية للأداء الفني والمستوى المعرفي لمادة رفع الإثقال وكذلك الاسلوب التعاوني التكاملي .
1- إعداد برنامج وفق منظومة الوسائط المتعددة لتعليم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال
2- التعرف على تأثير تدريس البرنامج بأسلوبي التعلم التعاوني التكاملي في تعلم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال .
3- التعرف على مقدار نسبة التطور في تعلم الأداء الفني والمستوى المعرفي لفعالية النتر في رفع الإثقال .
فروض البحث :-هناك فروق ذات دلالة إحصائية بين الاختبارين القبلي والبعد باستخدام أسلوب التعلم التعاوني التكاملي ولصالح الاختبار ألبعدي في تعلم الأداء الفني لرفعة النتر والمستوى المعرفي رفع الإثقال
الباب الخامس / الاستنتاجات والتوصيات حيث توصل الباحث إلى الاستنتاجات
1-أدى استخدام أسلوب التعلم التعاوني التكاملي للمجموعة التجريبية ومن خلال الوسائط ألمتعددة إلى تعلم الأداء الفني لرفعة النتر و المستوى المعرفي لرفع الإثقال
2- فاعلية استخدام الاختبارات التقويمية في نهاية الجزء التطبيقي لكل وحدة تعليمية دورا مهما في معرفة مستوى المتعلمين وتطوير مستواهم من خلال تشخيص الأخطاء ومعالجتها
اما اهم ما يوصي به الباحث /التأكيد على استخدام الوسائط المتعددة في العملية التعليمية للأداء الفني والمستوى المعرفي لمادة رفع الإثقال وكذلك الاسلوب التعاوني التكاملي .
Keywords
منظومة ، وسائط متعددة، التعاوني التكاملي، رفع الاثقال