Abstract
This research aims to learn about the reality of university education in Iraq for the period 1997 to 2012 through the use of data on the primary and graduate studies and knowledge of the challenges facing the reform process and through the circumstances experienced by Iraq during the time period in the study reflected on the reality of all economic variables and thus were indicators Applied derived from the study we have obtained as a result of digital study the facts were not indicators of the required level and was therefore the role of education in economic supplement the march weak to some extent due to emergency conditions experienced by the country
Abstract
يهدف هذا البحث للتعرف على واقع التعليم الجامعي في العراق للمدة 1997 وحتى 2012 من خلال استخدام البيانات عن الدراسات الاولية والعليا ومعرفة التحديات التي تواجه عملية الاصلاح ومن خلال الظروف التي مر بها العراق خلال المدة الممتدة في الدراسة انعكست على واقع حال كافة المتغيرات الاقتصادية وبالتالي كانت المؤشرات المتحصلة من الدراسة التطبيقية التي حصلنا عليها جراء دراسة الحقائق الرقمية كانت مؤشرات ليست بالمستوى المطلوب وبالتالي كان دور التعليم في رفد المسيرة الاقتصادية ضعيفا الى حد ما جراء الظروف الطارئة التي مر بها البلد .