Abstract
Abstract
Title: -
Stress basketball at students of physical education within the three stages
Research problem: - psychological tension of the students in the early stages of study to find out the best stage in this side
Research objectives: -
1 - Altotralnevsi Students in the first stage, second and fourth in the game of basketball
2 - Comparison of stress for the three stages in the game of basketball
Hypotheses: -
There are significant differences in the level of psychological tension between the grades in college
Research fields: -
1 - the human domain: - Students of the Faculty of Physical Education for stages of the first, second and third
2 - temporal area: - 03.14.2010 until 08.04.2010
3 - Spatial domain: - stadiums and arenas Physical Education College / University of Babylon
Research procedures: -
Akttiaralainp were randomly distributed measure of psychological stress on the sample prior to the performance of the lesson, so as to obtain private data of the research sample, as the researcher used the descriptive style surveys within the study and that it is adequate to study the subject of research.
Conclusions and recommendations: -
Conclusions: -
1 - received first-year students at a high psychological tension
2 - Students phases II and IV have the lowest percentage of the first phase psychological stress
3 - I got in the comparison of stress at college students in the game of basketball
Recommendations: -
1 - Using other measures of the same sample
2 - Using the same measure for other games
3 - teaching in Iraq into account the psychological stress and tension of the students when doing their exams
Title: -
Stress basketball at students of physical education within the three stages
Research problem: - psychological tension of the students in the early stages of study to find out the best stage in this side
Research objectives: -
1 - Altotralnevsi Students in the first stage, second and fourth in the game of basketball
2 - Comparison of stress for the three stages in the game of basketball
Hypotheses: -
There are significant differences in the level of psychological tension between the grades in college
Research fields: -
1 - the human domain: - Students of the Faculty of Physical Education for stages of the first, second and third
2 - temporal area: - 03.14.2010 until 08.04.2010
3 - Spatial domain: - stadiums and arenas Physical Education College / University of Babylon
Research procedures: -
Akttiaralainp were randomly distributed measure of psychological stress on the sample prior to the performance of the lesson, so as to obtain private data of the research sample, as the researcher used the descriptive style surveys within the study and that it is adequate to study the subject of research.
Conclusions and recommendations: -
Conclusions: -
1 - received first-year students at a high psychological tension
2 - Students phases II and IV have the lowest percentage of the first phase psychological stress
3 - I got in the comparison of stress at college students in the game of basketball
Recommendations: -
1 - Using other measures of the same sample
2 - Using the same measure for other games
3 - teaching in Iraq into account the psychological stress and tension of the students when doing their exams
Keywords
Stress basketball at students of physical education within the three stages
Abstract
التوتر النفسي بكرة السلة عند طلاب التربية الرياضية ضمن مراحلها الثلاثة
مشكلة البحث:- التوتر النفسي عند الطلبة في المراحل الدراسية لمعرفة المرحلة الأفضل في هذا الجانب
أهداف البحث:-
1- التوتر النفسي لدى طلبة المرحلة الأولى والثانية والرابعة في لعبة كرة السلة
2- مقارنة التوتر النفسي للمراحل الثلاث في لعبة كرة السلة
فروض البحث :-
هنالك فروق ذات دلاله إحصائية في مستوى التوتر النفسي بين المراحل الدراسية في الكلية
مجالات البحث:-
1- المجال البشري:-طلاب كلية التربية الرياضية للمراحل الأولى والثانية والثالثة
2- المجال ألزماني:- 14/3/2010 لغاية 8/4/2010
3- المجال المكاني:- ملاعب وساحات كلية التربية الرياضية/جامعة بابل
إجراءات البحث:-
تم اختيار العينة بالطريقة العشوائية ووزع مقياس التوتر النفسي على العينة قبل أداء الدرس , وذلك للحصول على البيانات الخاصة لعينة البحث , إذ استعمل الباحث المنهج الوصفي بأسلوب الدراسات المسحية ضمن دراسته وذلك لملائمته موضوع دراسة البحث.
الاستنتاجات والتوصيات:-
الاستنتاجات:-
1- حصل طلاب المرحلة الأولى على توتر نفسي عالي
2- طلاب المرحلتين الثانية والرابعة يمتلكون اقل نسبه من المرحلة الأولى بالتوتر النفسي
3- حصلت المقارنة في التوتر النفسي عند طلاب الكلية في لعبة كرة السلة
التوصيات:-
1- استخدام مقاييس أخرى لنفس العينة
2- استخدام نفس المقياس للألعاب الأخرى
3- مراعاة التدريسين للتوتر النفسي للطلبة عند أدائهم الامتحانات
مشكلة البحث:- التوتر النفسي عند الطلبة في المراحل الدراسية لمعرفة المرحلة الأفضل في هذا الجانب
أهداف البحث:-
1- التوتر النفسي لدى طلبة المرحلة الأولى والثانية والرابعة في لعبة كرة السلة
2- مقارنة التوتر النفسي للمراحل الثلاث في لعبة كرة السلة
فروض البحث :-
هنالك فروق ذات دلاله إحصائية في مستوى التوتر النفسي بين المراحل الدراسية في الكلية
مجالات البحث:-
1- المجال البشري:-طلاب كلية التربية الرياضية للمراحل الأولى والثانية والثالثة
2- المجال ألزماني:- 14/3/2010 لغاية 8/4/2010
3- المجال المكاني:- ملاعب وساحات كلية التربية الرياضية/جامعة بابل
إجراءات البحث:-
تم اختيار العينة بالطريقة العشوائية ووزع مقياس التوتر النفسي على العينة قبل أداء الدرس , وذلك للحصول على البيانات الخاصة لعينة البحث , إذ استعمل الباحث المنهج الوصفي بأسلوب الدراسات المسحية ضمن دراسته وذلك لملائمته موضوع دراسة البحث.
الاستنتاجات والتوصيات:-
الاستنتاجات:-
1- حصل طلاب المرحلة الأولى على توتر نفسي عالي
2- طلاب المرحلتين الثانية والرابعة يمتلكون اقل نسبه من المرحلة الأولى بالتوتر النفسي
3- حصلت المقارنة في التوتر النفسي عند طلاب الكلية في لعبة كرة السلة
التوصيات:-
1- استخدام مقاييس أخرى لنفس العينة
2- استخدام نفس المقياس للألعاب الأخرى
3- مراعاة التدريسين للتوتر النفسي للطلبة عند أدائهم الامتحانات
Keywords
التوتر النفسي بكرة السلة عند طلاب التربية الرياضية