Abstract
This study aims at showing the awareness of the integration of green teaching within educational settings by using natural-based education and environmentally friendly materials. It highlights the importance of using a curriculum that includes health safety and natural environmental systems within academic settings. Such teaching will help develop a student\'s critical thinking and more considerate conduct toward the environment. Real-life implementation involves using green areas for learning by doing, integrating environmental issues into different disciplines, and fostering waste and energy conservation initiatives. These educational practices help students achieve better results in their studies and develop the necessary attitudes and abilities for responsible citizenship.
Keywords
applicable model.
green pedagogy
Sustainability
teaching-learning
Abstract
تهدف هذه الدراسة إلى إبراز الوعي بدمج التعليم الأخضر في البيئات التعليمية، من خلال استخدام التعليم القائم على الطبيعة والمواد الصديقة للبيئة. وتُسلّط الدراسة الضوء على أهمية استخدام منهج دراسي يشمل الصحة والسلامة والأنظمة البيئية الطبيعية في البيئات الأكاديمية. سيساعد هذا التدريس على تنمية التفكير النقدي لدى الطالب وسلوكه المراعي للبيئة. ويشمل التطبيق العملي استخدام المساحات الخضراء للتعلم بالممارسة، ودمج القضايا البيئية في مختلف التخصصات، وتعزيز مبادرات ترشيد استهلاك الطاقة والنفايات. تساعد هذه الممارسات التعليمية الطلاب على تحقيق نتائج أفضل في دراستهم، وتنمية المواقف والقدرات اللازمة للمواطنة المسؤولة.
Keywords
التربية الخضراء، الاستدامة، التعليم والتعلم، نموذج تطبيقي.