Abstract
The aim of the current research is to identify the extent to which the kindergarten students perceive and possess in the field of sustainable development in general and sustainable nutrition in particular and related to its environmental, economic and social dimensions . Analysis and tools were used to achieve this by preparing questionnaire forms, and after unpacking the content of the answers, the results showed a discrepancy in the concept between the four stages . sustainable development and its objectives and its impact on the practical application in life
Keywords
dimensions of sustainable development
kindergarten students
sustainable development
Abstract
هدف البحث الحالي الى التعرف على مدى ادراك وامتلاك طالبات قسم رياض الاطفال في مجال التنمية المستدامة بشكل عام والتغذية المستدامة بشكل خاص وما يتعلق بأبعادها البيئية والاقتصادية والاجتماعية حيث تكونت العينة من 60 طالبة بواقع 15 طالبة لكل مرحلة من مراحل القسم الاربعة لغرض المقارنة وتم استخدام المنهج الوصفي التحليل وتمت الاستعانة بأدوات تحقيق ذلك عن طريق اعداد استمارات الاستبانة وبعد تفريغ محتوى الاجابات اظهرت النتائج وجود تباين في المفهوم بين المراحل الاربعة وكان لمتغيرات البحث علاقة في ذلك من حيث العمر وتأثير وسائل الاعلام فضلا عن الدور الذاتي للطالبات انفسهن ومحاولات التعرف عن الاتجاهات الحديثة في موضوع التنمية المستدامة واهدافها وتأثير ذاك على التطبيق العملي في الحياة.
Keywords
ابعاد التنمية المستدامة
التنمَية المستَدامة
طالبات رياض الاطفال