Abstract
The researcher touched on the introduction to the research that the evaluation of the future of a society depends largely on the educational conditions to which members of the new generation of its children are exposed, and since childhood is the pillar of the future and that the care of children in the primary age stage is the base on which their proper upbringing is based in the following stages of growth, so attention must be paid to this stage and not neglected and work to benefit from it by investing the energies of children and directing them to the proper educational direction, and has crystallized Search problem.
In questioning the effectiveness of the exploratory games program and the traditional physical education lesson in developing sports exploratory behavior among primary school students
His goal is to study
1. Disclosure of the impact of the use of the exploratory games program and the traditional physical education lesson in developing the sports exploratory behavior of the students of the two research groups.
2. Comparison in post-tests between the use of exploratory games programs and the traditional physical education lesson in developing the mathematical exploratory behavior of the students of the two research groups.
3. Building a scale of illustrated sports exploratory behavior for primary school students. The researcher has imposed
1. There are significant differences between the pre- and post-test in the development of mathematical exploratory behavior for both exploratory games programs and the traditional physical education lesson for students of the two research groups and for both sexes.
2. There are significant differences in the post-tests between the exploratory games program and the traditional physical education lesson in the development and mathematical exploratory behavior of students of the two research groups and for both sexes.
In questioning the effectiveness of the exploratory games program and the traditional physical education lesson in developing sports exploratory behavior among primary school students
His goal is to study
1. Disclosure of the impact of the use of the exploratory games program and the traditional physical education lesson in developing the sports exploratory behavior of the students of the two research groups.
2. Comparison in post-tests between the use of exploratory games programs and the traditional physical education lesson in developing the mathematical exploratory behavior of the students of the two research groups.
3. Building a scale of illustrated sports exploratory behavior for primary school students. The researcher has imposed
1. There are significant differences between the pre- and post-test in the development of mathematical exploratory behavior for both exploratory games programs and the traditional physical education lesson for students of the two research groups and for both sexes.
2. There are significant differences in the post-tests between the exploratory games program and the traditional physical education lesson in the development and mathematical exploratory behavior of students of the two research groups and for both sexes.
Abstract
وقد تطرقه الباحثة في مقدمة البحث إن تقييم مستقبل مجتمع ما يتوقف الى حد كبير على الظروف التربوية التي يتعرض لها افراد الجيل الجديد من ابنائه، ولما كانت الطفولة هي عماد المستقبل وإن العناية بالأطفال في المرحلة العمرية الاولية هي القاعدة التي تقوم عليها نشأتهم السليمة في مراحل نموهم التالية، لذا يجب الاهتمام بهذه المرحلة وعدم اهمالها والعمل على الاستفادة منها من خلال استثمار طاقات الاطفال وتوجيههم الوجهة التربوية السليمة، وقد تبلوره مشكلة البحث. في التساؤل حول فاعلية برنامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضي التقليدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لدى تلامذة المرحلة الابتدائية وقد هدفه الدراسة
1- الكشف عن إثر استخدام برنامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث.
2- المقارنة في الاختبارات البعدية بين إثر استخدام برامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث.
3- بناء مقياس السلوك الاستكشافي الرياضي المصور لتلامذة المرحلة الابتدائية.
وقد فرضة الباحثة
1- توجد فروق ذات دلالة معنوية بين الاختبار القبلي والبعدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لكل من برامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي لتلامذة مجموعتي البحث ولكلا الجنسين.
2- توجد فروق ذات دلالة معنوية في الاختبارات البعدية بين برنامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير والسلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث ولكلا الجنسين.
1- الكشف عن إثر استخدام برنامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث.
2- المقارنة في الاختبارات البعدية بين إثر استخدام برامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث.
3- بناء مقياس السلوك الاستكشافي الرياضي المصور لتلامذة المرحلة الابتدائية.
وقد فرضة الباحثة
1- توجد فروق ذات دلالة معنوية بين الاختبار القبلي والبعدي في تطوير السلوك الاستكشافي الرياضي لكل من برامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي لتلامذة مجموعتي البحث ولكلا الجنسين.
2- توجد فروق ذات دلالة معنوية في الاختبارات البعدية بين برنامج الالعاب الاستكشافية ودرس التربية الرياضية التقليدي في تطوير والسلوك الاستكشافي الرياضي لتلامذة مجموعتي البحث ولكلا الجنسين.