Abstract
The results of the research indicate that there is an awareness by students of the College of Physical Education of the importance of applying the standards of integration and physical education within the framework of green education, in order to achieve the goals of sustainable development. Statistical analyses also show a positive and statistically significant relationship between the integration of physical education and environmental awareness, which is reflected in sustainable behaviors among physical education students. The study illustrates the importance of integrating art and physical education in promoting environmental awareness and critical thinking among students. These activities contribute to developing positive values such as responsibility and cooperation. The results of the questionnaires showed good levels of satisfaction among students regarding the application of these standards, as integration standards, such as creativity and appreciation of responsibility, contribute to improving environmental awareness and adopting positive behaviors towards the environment. The recommendations were: Enhancing curricula: Including comprehensive educational programs that promote the concepts of green education and integration between arts and physical education. Encouraging environmental activities: Organizing workshops and outdoor activities such as gardening and hiking to enhance students’ connection to the environment. Developing sustainable competencies: Encouraging critical thinking and sustainable behaviors among students by integrating interactive educational practices. Continuous evaluation: Monitoring and measuring the impact of these educational programs and developing them in line with students’ needs and sustainable development goals. In these ways, students can effectively contribute to building an integrated and environmentally harmonious society, which supports the achievement of a future vision for sustainable development.
Keywords
Green education
integration in physical education
sustainable development framework.
Abstract
تهدف الدراسة إلى تسليط الضوء على أهمية "التعليم الأخضر" في مواجهة تحديات العصر، وإبراز دوره في تحقيق التنمية المستدامة ، تُناقش الدراسة مفهوم "التعليم الأخضر" وأبعاده المختلفة، وتُقدم رؤية عصرية متجددة لتطبيقه في المؤسسات التعليمية ، تُسلط الدراسة الضوء على دور المعلم والطالب والمجتمع في إنجاح عملية التعليم الأخضر. و كانت الاستنتاجات يُعدّ "التعليم الأخضر" ضرورةً حتميةً لمواجهة تحديات العصر وتحقيق التنمية المستدامة. ، يُمكن تحقيق "التعليم الأخضر" من خلال دمج مبادئه في جميع المناهج الدراسية والأنشطة التعليمية ، يُلعب المعلم دورًا محوريًا في إنجاح عملية "التعليم الأخضر" من خلال توعية الطلاب بأهمية القضايا البيئية وتحفيزهم على اتخاذ سلوكياتٍ مستدامةٍ ، يُشارك الطالب بفاعليةٍ في عملية "التعليم الأخضر" من خلال مشاركته في الأنشطة البيئية والبحثية ، يُعدّ المجتمع شريكًا أساسيًا في إنجاح عملية "التعليم الأخضر" من خلال توفير الدعم اللازم للمؤسسات التعليمية وتشجيع السلوكيات المستدامة. ، وجاءت التوصيات اعتماد "التعليم الأخضر" كمنهجٍ أساسيٍّ في جميع المؤسسات التعليمية ،تدريب المعلمين على مبادئ "التعليم الأخضر" وكيفية تطبيقه في الفصول الدراسية ، توفير الموارد اللازمة لتنفيذ برامج "التعليم الأخضر" في المدارس ، إشراك الطلاب في الأنشطة البيئية والبحثية. ،توعية المجتمع بأهمية "التعليم الأخضر" ودوره في تحقيق التنمية المستدامة.
Keywords
التعليم الأخضر ، التكامل في التربية الرياضية ، أطار التنمية المستدامة.