Abstract
Abstract :
The researcher studied the manifestations of the concept of simulation, and its representations in the art of classical realism. The importance of the research lies in clarifying the concept of simulation technically and philosophically, and revealing its representations in classical realism. The aim of the research is to know the representations of simulation in the art of classical realism. He studied the realist school in European painting. The research community consisted of (120) paintings of classical realism artists from France and America, determined by the time period (1840-1920). Classical realism is simple simulation with social realism metaphors, and simulation is real and direct and indirect metaphors as The simulation expressed interactive metaphors, and conclusions, the most important of which is that the simple and accurate direct simulation was represented in classical realism through realistic social metaphors, and also a simulation of the non-rigid or expendable substance represented by typical interactive metaphors.
Keywords: simulation, representations, realism.
The researcher studied the manifestations of the concept of simulation, and its representations in the art of classical realism. The importance of the research lies in clarifying the concept of simulation technically and philosophically, and revealing its representations in classical realism. The aim of the research is to know the representations of simulation in the art of classical realism. He studied the realist school in European painting. The research community consisted of (120) paintings of classical realism artists from France and America, determined by the time period (1840-1920). Classical realism is simple simulation with social realism metaphors, and simulation is real and direct and indirect metaphors as The simulation expressed interactive metaphors, and conclusions, the most important of which is that the simple and accurate direct simulation was represented in classical realism through realistic social metaphors, and also a simulation of the non-rigid or expendable substance represented by typical interactive metaphors.
Keywords: simulation, representations, realism.
Keywords
realism.
representations
simulation
Abstract
ملخص البحث :
درست الباحثة مظاهر مفهوم المحاكاة, وتمثلاتها في فن الواقعية الكلاسيكية تكمن اهمية البحث في توضيح مفهوم المحاكاة فنياً، وفلسفياً، والكشف عن تمثلاتها في الواقعية الكلاسيكية، وهدف البحث تعرف تمثلات المحاكاة في فن الواقعية الكلاسيكية كما درس مفهوم المحاكاة كاستعارة في مبحثه الاول أما المبحث الثاني فقد درس المدرسة الواقعية في الرسم الاوربي تألف مجتمع البحث من (120) لوحة لفن الواقعية الكلاسيكية لفنانين من فرنسا وامريكا تحددت بالمدة الزمنية (1840-1920) استخدمت الباحثتان المنهج الوصفي التحليلي، ومؤشرات الاطار النظري في تحليل العينة، وتوصلتا الى نتائج كان منها تمثلت المحاكاة في الواقعية الكلاسيكية بمحاكاة بسيطة باستعارات واقعية اجتماعية, وايضا المحاكاة حقيقية وباستعارات مباشرة وغير مباشرة كما عبرت المحاكاة عن استعارات تبادلية تفاعلية، واستنتاجات اهمها ان المحاكاة البسيطة والدقيقة المباشرة تمثلت في الواقعية الكلاسيكية من خلال استعارات واقعية اجتماعية، وايضاً محاكاة للجوهر غير جامدة او مستهلكة تمثلت باستعارات تبادلية تفاعلية انموذجية ، وقد اوصت الباحثتان عدة توصيات، واقترحت دراسات، وثبتت المصادر، والملاحق .
الكلمات المفتاحية: المحاكاة ، التمثلات ، الواقعية
درست الباحثة مظاهر مفهوم المحاكاة, وتمثلاتها في فن الواقعية الكلاسيكية تكمن اهمية البحث في توضيح مفهوم المحاكاة فنياً، وفلسفياً، والكشف عن تمثلاتها في الواقعية الكلاسيكية، وهدف البحث تعرف تمثلات المحاكاة في فن الواقعية الكلاسيكية كما درس مفهوم المحاكاة كاستعارة في مبحثه الاول أما المبحث الثاني فقد درس المدرسة الواقعية في الرسم الاوربي تألف مجتمع البحث من (120) لوحة لفن الواقعية الكلاسيكية لفنانين من فرنسا وامريكا تحددت بالمدة الزمنية (1840-1920) استخدمت الباحثتان المنهج الوصفي التحليلي، ومؤشرات الاطار النظري في تحليل العينة، وتوصلتا الى نتائج كان منها تمثلت المحاكاة في الواقعية الكلاسيكية بمحاكاة بسيطة باستعارات واقعية اجتماعية, وايضا المحاكاة حقيقية وباستعارات مباشرة وغير مباشرة كما عبرت المحاكاة عن استعارات تبادلية تفاعلية، واستنتاجات اهمها ان المحاكاة البسيطة والدقيقة المباشرة تمثلت في الواقعية الكلاسيكية من خلال استعارات واقعية اجتماعية، وايضاً محاكاة للجوهر غير جامدة او مستهلكة تمثلت باستعارات تبادلية تفاعلية انموذجية ، وقد اوصت الباحثتان عدة توصيات، واقترحت دراسات، وثبتت المصادر، والملاحق .
الكلمات المفتاحية: المحاكاة ، التمثلات ، الواقعية
Keywords
المحاكاة ، التمثلات ، الواقعية