Abstract
The study aimed to determine the standard grades and levels for theowing and jumping activities for famale students. The research sample included 35 first and second year famale students in the College of Physical Education and Sports Sciences. The time frame was determined from 1/3/2024 to 1/5/2024. The researcher used the descriptive method and a set of statistical methods to achieve the goal of her research, such as (arithmetic mean, standard deviation, and standard scores using the sequential method), in addition to finding the limits of the standard scores, the limits of the levels, and their percentages. The researcher reached a set of conclusions, which are:
* the degrees and levels of throwing and jumping effectiveness have been extracted.
* It appeared that there was a difference between the grades and levels of the famale students in all throwing and jumping activities.
According to the results and conclusions reached by the researcher, the following recommendation were made:
* adopting the standard grades and levels for throwing and jumping activities as an objective evaluation tool when giving grades during the examination period.
* Conducting similar studies for other academic levels and subjects for both genders
* the degrees and levels of throwing and jumping effectiveness have been extracted.
* It appeared that there was a difference between the grades and levels of the famale students in all throwing and jumping activities.
According to the results and conclusions reached by the researcher, the following recommendation were made:
* adopting the standard grades and levels for throwing and jumping activities as an objective evaluation tool when giving grades during the examination period.
* Conducting similar studies for other academic levels and subjects for both genders
Keywords
Grades and Standard Levels
Practical exam evaluation function
Throwing and jumping events
Abstract
هدفت الدراسة إلى معرفة متوسط مستوى الطالبات ولتكون هناك موضوعية في إعطاء درجة الامتحان العملي لفعاليات الرمي الوثب والعمل على تحسين هذا المستوى في المستقبل من خلال المحاضرات العملية، واشتملت عينة البحث على طالبات المرحلة الأولى والثانية في كلية التربية البدنية وعلوم الرياضة؛ البالغ عددهن (35) طالبة وبنسبة 38% من المجتمع الاصلي، وتحدد المجال الزماني بالمدة من (01/03/2024) لغاية (01/05/2024)، واستخدم الباحث المنهج الوصفي، واستعمل الباحث مجموعة من الوسائل الإحصائية لتحقيق هدف بحثها (الوسط الحسابي والانحراف المعياري والدرجات المعيارية بطريقة التتابع) فضلاً عن إيجاد حدود الدرجات المعيارية وحدود المستويات ونسبها المئوية، وتوصلت إلى مجموعة من الاستنتاجات هي:
تم التوصل الى استخراج الدرجات والمستويات لفعاليات الرمي والوثب.
ظهر ان هناك تفاوتاً بين درجات ومستويات الطالبات في جميع فعاليات الرمي والوثب.
ووفقاً للنتائج والاستنتاجات التي توصل إليها الباحث تم وضع التوصيات الآتية:
اعتماد الدرجات والمستويات المعيارية لفعاليات الرمي والوثب كأداة تقييم موضوعية عند اعطاء الدرجة اثناء فترة الامتحانات.
اجراء دراسات مشابهة لمراحل ومواد دراسية اخرى وللجنسين.
تم التوصل الى استخراج الدرجات والمستويات لفعاليات الرمي والوثب.
ظهر ان هناك تفاوتاً بين درجات ومستويات الطالبات في جميع فعاليات الرمي والوثب.
ووفقاً للنتائج والاستنتاجات التي توصل إليها الباحث تم وضع التوصيات الآتية:
اعتماد الدرجات والمستويات المعيارية لفعاليات الرمي والوثب كأداة تقييم موضوعية عند اعطاء الدرجة اثناء فترة الامتحانات.
اجراء دراسات مشابهة لمراحل ومواد دراسية اخرى وللجنسين.
Keywords
الدالة التقييمية للامتحان العملي
الدرجات والمستويات المعيارية، فعاليات الرمي والوثب