Abstract
The aim of the research : to find out the impact of using the driver model in learning the skills of rolling and handling football for students of the second intermediate . And the researchers used .The experimental method included a community of ( 86) students in the Algeria Boys ' Middle School, a year. The selection of the research sample was completed by random drawing, the experimental and control group became (20) students. (10 ) the student of the survey sample and the researchers excluded (11) students from the same community and continued the curriculum for a period of sixteen educational units and two days per week , on days (Sundays . The duration of the unit was forty-five minutes and the researchers came to the conclusions that the use of the driver model played a positive and effective role in learning the skills of rolling and handling football for the second intermediate students. the researchers recommend the need to emphasize the use of the driver model in teaching by educational supervisors during their visit to schools
Keywords
Driver model
in learning the skills of rolling and handling in football
Abstract
يهدف البحث : معرفة تأثير استعمال نموذج درايفر في تعلم مهارتي الدحرجة والمناولة بكرة القدم لطلاب الثاني المتوسط . و استعمل الباحثون .الأسلوب التجريبي أحتوي مجتمع على ( 86) طالب في متوسطة الجزائر للبنين ، سنة. وأنجز انتقاء عينة البحث بالنمط (القرعة) بالأسلوب العشوائية صار المجموعة التجريبية والضابطة (20) طالب. (10) طالب العينة الاستطلاعية واستثنى الباحثون (11 ) طالب من نفس المجتمع وتواصل المنهج لفترة ست عشرة وحدة تعليمية وبواقع يومين في الأسبوع الواحد , في أيام (الاحد . الثلاثاء) وكانت مدة الوحدة خمس واربعون دقيقة وتوصل الباحثون إلى الاستنتاجات أن استعمال نموذج درايفر دوراً ايجابياً وفعال في تعلم مهارتي الدحرجة والمناولة بكرة القدم لطلاب الثاني المتوسط ويوصي الباحثون ضرورة التأكيد على استعمال استخدام نموذج درايفر (Driver) في التدريس من قبل المشرفين التربويين في اثناء زيارتهم للمدارس.
Keywords
في تعلم مهارتي الدحرجة والمناولة بكرة القدم
نموذج درايفر