Abstract
The research aims to:
• Develop a program for probing thinking strategies in blended learning for a number of badminton skills.
• Construct a cognitive achievement scale for a number of badminton skills.
• Identify the differences between the post-tests of the two experimental groups (male and female students) that used probing thinking strategies in blended learning and the control groups (male and female students) in cognitive achievement for a number of badminton skills.
The researchers hypothesized the following:
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the post-test of the two experimental groups that used probing thinking strategies in blended learning and the control groups (male and female students).
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the two experimental groups (male and female students).
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the control groups (male and female students).
The research sample was intentionally selected from four classes taught by the same teacher. The researchers randomly assigned the control and experimental groups through a lottery. The experimental groups (male and female students) used probing thinking strategies in blended learning, while the control groups used the traditional teaching method for badminton skills. The researchers processed the results using the SPSS statistical package.
The researchers concluded the following:
• The experimental groups (male and female students) that used probing thinking strategies in blended learning outperformed the control groups (male and female students) that used the traditional teaching method in cognitive achievement tests for a number of badminton skills.
• Develop a program for probing thinking strategies in blended learning for a number of badminton skills.
• Construct a cognitive achievement scale for a number of badminton skills.
• Identify the differences between the post-tests of the two experimental groups (male and female students) that used probing thinking strategies in blended learning and the control groups (male and female students) in cognitive achievement for a number of badminton skills.
The researchers hypothesized the following:
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the post-test of the two experimental groups that used probing thinking strategies in blended learning and the control groups (male and female students).
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the two experimental groups (male and female students).
• There are statistically significant differences in the average cognitive achievement scores for a number of badminton skills between the control groups (male and female students).
The research sample was intentionally selected from four classes taught by the same teacher. The researchers randomly assigned the control and experimental groups through a lottery. The experimental groups (male and female students) used probing thinking strategies in blended learning, while the control groups used the traditional teaching method for badminton skills. The researchers processed the results using the SPSS statistical package.
The researchers concluded the following:
• The experimental groups (male and female students) that used probing thinking strategies in blended learning outperformed the control groups (male and female students) that used the traditional teaching method in cognitive achievement tests for a number of badminton skills.
Keywords
blended learning
probing thinking
Strategy
Abstract
يهدف البحث إلى :
- اعداد برنامج لاستراتيجيات التفكير السابر بالتعليم المدمج لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
- بناء مقياس التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
- الكشف عن الفروق بين الاختبارات البعدية للمجموعتين التجريبيتين للطالبات والطلاب اللتين استخدمتا استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج، والمجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب في التحصيل المعرفي التحصيل لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
وافترض الباحثان ما يأتي:
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين الاختبار البعدي للمجموعتين التجريبيتين اللتين استخدمتا استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج، والمجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب.
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين المجموعتين التجريبيتين للطالبات والطلاب.
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين المجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب.
تم اختيار عينة البحث بشكل عمدي من اربع شعب كونها تدرس من قبل مدرس واحد، قام الباحثان باختيار المجموعتين الضابطة والمجموعتين التجريبية بشكل عشوائي عن طريق اجراء القرعة، وتم استخدام استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج للمجموعتين التجريبية للطالبات والطلاب، بينما استخدمت المجموعتين الضابطة الاسلوب التقليدي للمدرس في تعليم مهارات الريشة الطائرة، واستخدم الباحثان الحقيبة الاحصائية (SPSS ) لمعالجة النتائج.
واستنتج الباحثان مايأتي:
- تفوقت المجموعتين التجريبية للطالبات والطلاب والتي استخدمت استراتيجيات التفكير السابر بالتعليم المدمج على المجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب، والتي استخدمت الاسلوب المتبع من قبل المدرس في اختبارات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة
- اعداد برنامج لاستراتيجيات التفكير السابر بالتعليم المدمج لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
- بناء مقياس التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
- الكشف عن الفروق بين الاختبارات البعدية للمجموعتين التجريبيتين للطالبات والطلاب اللتين استخدمتا استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج، والمجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب في التحصيل المعرفي التحصيل لعدد من مهارات الريشة الطائرة.
وافترض الباحثان ما يأتي:
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين الاختبار البعدي للمجموعتين التجريبيتين اللتين استخدمتا استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج، والمجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب.
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين المجموعتين التجريبيتين للطالبات والطلاب.
- وجود فروق ذات دلالة احصائية في متوسط درجات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة بين المجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب.
تم اختيار عينة البحث بشكل عمدي من اربع شعب كونها تدرس من قبل مدرس واحد، قام الباحثان باختيار المجموعتين الضابطة والمجموعتين التجريبية بشكل عشوائي عن طريق اجراء القرعة، وتم استخدام استيراتيجيات التفكير السابر بالتعلم المدمج للمجموعتين التجريبية للطالبات والطلاب، بينما استخدمت المجموعتين الضابطة الاسلوب التقليدي للمدرس في تعليم مهارات الريشة الطائرة، واستخدم الباحثان الحقيبة الاحصائية (SPSS ) لمعالجة النتائج.
واستنتج الباحثان مايأتي:
- تفوقت المجموعتين التجريبية للطالبات والطلاب والتي استخدمت استراتيجيات التفكير السابر بالتعليم المدمج على المجموعتين الضابطة للطالبات والطلاب، والتي استخدمت الاسلوب المتبع من قبل المدرس في اختبارات التحصيل المعرفي لعدد من مهارات الريشة الطائرة
Keywords
الاستراتيجية ، التفكير السابر، التعلم المدمج